Start a new topic

4ch pro r2 firmware 2.6.0 problem

Hello, i have updated 4chpror2 but now when device Power off and on, Active any relais. The device is set to relais and Active all. It's possible back to old firmware? Thank you

3 people have this problem

Same issue. Huge problem as I control a remote to light the garden!!!!
Please itead staff tell us you will correct this

I contacted itead and I provided information about the problem and they also found the bug.
They then told me that they are working to solve the problem and will have just released the update

I have the same problem and the ch4 in my home controls 2 gates so I had to disconnect them. Any news ? Thanks

hello, I have a sonoff 4 CH 5V electronic card, there is with strange behavior when the power drops (220Vca). Recently the electric power failed for seconds and when it came back the output relays of the sonoff were switching (on / off). it is set to the OFF outputs when energized.

My power supply is a 5V / 700mA cellular charger. After a power failure (220Vac) that lasted no more than 2 seconds, the sonoff opened and closed the output relays continuously, disconnected from the power supply and turned it back on and everything went back up, but it left me unsure, because if it happens again , will open and close the gate. The connections are NO (normally open), configured as type button and state after power ON "OFF".

this problem been fixed by new firmware?

Ciao Sandro.

Il problema che si verificava con la versione 2.6 che quando veniva tolta l'alimentazione e poi tornava i relè attivavano tutto e stata risolta con la versione successiva.

Io ho il firmware 2.7.1 e tutto funziona bene.

Saluti

Antonello

IT= Ciao Antonello, ho fatto l'aggiornamento del firmware in data  ieri e sto valutando le prestazioni perché non è sicuro lasciare la porta aperta o aprire e chiudere a causa di un'interruzione di corrente. Grazie per la risposta.

EN = Hi Antonello, I did the firmware update   yesterday and I am evaluating the performance because it is unsafe to leave the door open or opening and closing due to a power outage. Thank you for your response.

Ciao Sandro.

Avevo problemi maggiori dei tuoi, io ho 4 Sonoff 4...collegati a portoni, cancelli e illuminazione e abito in una zona dove la corrente a volte va via spesso oppure ci sono momenti che tolgono e rimettono la corrente quasi subito… in pratica ero arrivato a spegnere i Sonoff… mi ritrovavo con tutti i riflettori di casa accesi e gli accessi aperti… cancelli, garage, magazzino…. 

Avevo martellato l'assistenza finché non mi avevano preso in considerazione, poi mi avevano chiesto cosa succedeva, come avevo configurato i dispositivi e mandato video di quello che succedeva, confermandomi il bug e che avrebbero fatto uscire il firmware aggiornato con la soluzione. 

Da quando è uscita la versione 2.7.1 questi problemi non esistono più...

Buon Divertimento 

IT = Ciao Antonello, grazie per le tue risposte, nemmeno il supporto itead è stato in grado di suggerire l'aggiornamento del firmware per 2.7.1. È possibile allegare al forum il video del difetto che il tuo sonoff ha presentato prima dell'aggiornamento? Questo è il modello di mio sonoff 4CH 5V (allegato).

EN = Hello Antonello, thank you for your answers, not even itead support was able to suggest updating firmware for 2.7.1. Is it possible to attach to the forum the video of the defect that your sonoff presented before the update? This is the model of my sonoff (in attachment).

Ciao Sandro

Ecco il video

mp4
(581 KB)

Hi Antonello, I believe that Firmware upgrade to version 2.7.1 solved the problem. If it had not resolved, I would change the circuit, since of the 4 sonoff relays I use only 2. One relay would be NO (normally open) and the other (in series) NC (normally closed). Thus, in the case of fault the gate would not be triggered.

Ciao Antonello, credo che l'aggiornamento del firmware alla versione 2.7.1 abbia risolto il problema. Se non si fosse risolto, avrei cambiato il circuito, dal momento che i 4 relè sonoff che uso solo 2. Un relè sarebbe NO (normalmente aperto) e l'altro (in serie) NC (normalmente chiuso). Pertanto, in caso di errore il gate non verrebbe attivato.

Login or Signup to post a comment