Start a new topic

Sonoff T1 EU replacing Motor Clockwise/ Anticlockwise?

In the past I bought myself a Motor Clockwise/Anticlockwise Running WiFi Wireless Switch Model: IM160601001 to control, in a case (see picture) a roller shutter. I was perfectly happy with this product and was willing to buy more for my other shutters. But then found out it was retired. Since then only 1 shutter is controlled by my smartphone.

Now I read about the Sonoff T1 EU: 2 Gang WiFi RF Smart Wall Touch Light Switch. This might be the solution to my problem. In my opinion I could use the 2-gang version to replace the Motor Clockwise/Anticlockwise. There is only 1 catch. When using gang 1 the power to gang 2 should automatically be cut off. And when using gang 2 the power to gang 1 should automatically be cut off as well of course. Would this be possible?

Thank you up front for your help.

2 people like this idea

Hallo Henry,

Zou dit lukken om in homekit te krijgen?

Hoi Mathias,

Allereerst excuses voor mijn late reactie. Ik had mailtje met jouw bericht gezien, maar toen deed mijn pc wat raar en na het opnieuw opstarten helemaal vergeten. Nu kom ik dat mailtje weer tegen.

Ik ben een echte leek op dit gebied, maar ik kan redelijk goed beredeneren wat mogelijk zou moeten kunnen zijn m.b.t. bepaalde dingen. Dan heb ik wel hulp nodig van technische mensen om te toetsen wat ik voor ogen heb haalbaar is ;-).

Dus moet ik bekennen dat ik niet weet wat homekit is. Kun je me hier iets over vertellen? 

Login or Signup to post a comment