Start a new topic

"Countdown" timer feature - pushbutton (or from turning on)

Hello everyone,

COUNTDOWN TIMER FROM MOMENT OF STATE CHANGE 

as i seen now the way to create any countdown timer has no regard to the current state of the sonoff. when a timer is created (of any kind) it creates a TIME-STAMP to change the state of the switch.

is it possible to create a timer lets say to turn off an appliance 20 minutes FROM THE MOMENT it was turned on? (its good even if this effects only turning on via push-button)

with the current situation  if i create a loop timer or any other it may turn off the device after 2 minutes as the timer is not counting from the state change.

THANK YOU IN ADVANCE!

21 people like this idea

Cependant le fonctionnement s'apparente à la minuterie SANS EFFET si tu connais le terme, c'est à dire qu'une nouvelle détection par le PIR, malgré le déblayage par le bridge, ne remet pas le dėcomptage a 0.

Thank you all of the info here. It feels good to know that I am not alone. My last experience of home automation goes back to the US, 10 years ago, with X10 and Insteon, with a very easy-to-use computer program.

My decision to go with WiFi and Sonoff has been a lot more difficult, I was persuaded to flash with Tasmota only to find you need doctorate in computer programming to use it.

I am now back on virgin Sonoff devices with eWelink and I hope they will eventually offer a computer interface, because I find programming things on an ipad or iphone very painful.

Partick MacSouch- merci pour l'information. J'ai toujours compris que le "Inching" est une réaction retardée qui allumera et éteindra continuellement la lumière.

Est-ce que to me dis que je peux utiliser le "Inching" comme une seule action après l'activation par PIR?

Quand j'ai essayé d'utiliser Inching sur mon installation d'essai il allume et éteint continuellement? Peut-être que mes paramètres étaient incorrects.

Peut-tu confirmer que tu utilise le “5v Relay” pour activer un bouton-poussoir?

Ou utilise-tu un autre appareil en parallèle avec le “5v Relay”?

Merci,

Apart from setting Inching to the desired delay, what other programming or settings are required, Shedule, Timer or Loop time?

@Eugène

Je n'utilise aucun matériel 5V, juste des SONOFF basic, T1 et autres POW et TH, tous directement connectés à mon réseau de distribution (120V-60Hz) comme les lampes, pompes et radiateurs électriques qu'ils pilotent.

Aucun de mes Sonoff n'est pas flashé, tous en firmware original (par fainéantise).

Je confirme : ce sont les fonctions de programmation accessibles en barre des tâches qui sont à répétition en boucle.

Exemple : Sur un SONO Pow modèle US en v3.3.0, j'en ai 3 différents et pas vraiment logiques dans les noms : 

* TIMING = à quelle heure/ quel jour faire...

* compte-à-rebours : à partir du moment où tu le lances depuis Ewelink, faire... 

* temporisateur en boucle : similaire à TIMING mais à une date précise

Les paramètres INCHING sont à mon avis ce que tu cherches, au détail près qu'une minuterie classique en France est généralement "avec effet" (un nouvel ordre ré-initialise le compte à rebours) tandis que celui de SONOFF est sans effet (une nouvelle détection par le PIR n'a aucune incidence sur le décomptage initié lors de la première détection). Ca, c'est un défaut que je n'ai pas réussi à contourner jusqu'à présent.

Attention, le INCHING n'est pas présent sur tous les modèles mais depuis quelques mois, il est progressivement développé au travers des mises à jour des firmwares (même dans la catégorie bouton-poussoirs, mes "1 voie" n'ont pas eu l'implémentation de ce paramètre au même moment que mes 2 ou 3 voies). De même que l'unité pour le paramétrage n'est pas encore unifiée : certains se programment en secondes, d'autres en minutes et les premiers étaient en millisecondes, avec une erreur dans l'unité affichée d'ailleurs (corrigée depuis). Hélas, les MAJ nécessitent que tu passes en revue chaque matériel un par un, pas de MAJ automatique en push

Curieusement, le INCHING est dans "réglage", contrairement aux timers et autres fonctions. Je joins un screenshoot fait à l'instant (je suis en GMT-6).

Conclusion : programme juste INCHING et tu auras ce que tu veux.

I just posted an detailled answer, with informations in french about each of timers and with screenshot, but I don't see its publication.

It's a hassle to write it again. So, shortly, just use the INCHING parameter and don't care about other fonctions for your application. Leave them without programation.

1 person likes this
I need this also. I used Stringify but... I need a relay to activate 10 seconds after another is activated. Both are in inching mode... one to start something with a momentary contact closure and then stop with another of a different contact

Patrick, I knew I was doing something stupid and have just figured out that the timing units are Seconds not minutes. On my trial set up it works. Thanks for you held and if by any chance you find that disappears post, please repost it.

I'm really interested to this feature!

I have a pow r2, how can i do that for my boiler!?

THANKS

Success, I have got the 5v Relay working using the inching as Patrick suggested. I have linked it to an RF bridge, which has been pairs with some Sonoff PIR Sensors.

How can I get this to operate only between sunset and sunrise. I thought IFTTT would do it, but that only allows me to control the 5V Relay on or on.

I believe I need to control the PIR's or the Bridge otherwise the Relay will still be triggered??

Any suggestions?

Thanks,

Eugene

Plug the bridge into a Sonoff outlet and control it via IFTTT, turning the bridge on our of for sunrise and sunset.

Thanks Jack19087 i guess that is one way. I am trying accommodate several devices into the distribution box adding addition items can be a pain, one more thing to maintain and keep up to date.

Or without IFTTT, ewelink 3.11 can trigger scenes with sunset, sunrise. 

Hmm. I need to look into that. I don't recall seeing it.

I really need that feature.

How can i do that?

thanks!

Login or Signup to post a comment